ฉันจะได้เรียนเกี่ยวกับ

Overview

Global organisations are realising that their corporate communications and marketing functions need to work closely to communicate with stakeholders. This growing interdependence has partly been driven by the impact of online communications on organisational reputation.

This course recognises this industry shift and explores the drivers and dynamics of modern corporate communications and its relationship with marketing and public relations. You focus on stakeholder management, global strategic marketing, brand management, reputation management, media relations and social media.

Taught by researchers who combine their professional experience with the latest research expertise, you’ll examine key theories and concepts and gain the practical professional skills employers are looking for.

You’ll benefit from our corporate connections, as senior figures working in the sector regularly visit to offer a practitioner’s view during guest lectures. Many also provide case studies and practical projects.

Learning and teaching

We use a range of teaching methods so you can benefit from the expertise of our academics, including lectures, workshops, seminars, simulations and tutorials. Company case studies provide an opportunity to put your learning into practice.

Independent study is also vital for this course, allowing you to prepare for taught classes and sharpen your own research and critical skills.

Assessment

Assessment methods emphasise not just knowledge, but essential skills development too. You’ll be assessed using a range of techniques including exams, group projects, written assignments and essays, in-course assessment, group and individual presentations and reports.

Career opportunities

Graduates have a rounded and reflective approach to communications strategy and practice. Many become effective communications professionals, either in internal corporate and marketing communications roles or in PR, digital and social media agencies.

Our recent graduates have started careers as consultants, account executives and communications advisors for a range of organisations in the UK and overseas.

คอร์สนี้อยู่ในคณะอะไร ?

Leeds University Business School

ตัวเลือกคอร์ส

เต็มเวลา (12 เดือน)

ค่าเรียน
ไม่มีข้อมูล

*อ่านรายละเอียดได้ที่เวบไซท์ของมหาวิทยาลัย

เริ่มเรียน

กันยายน 2020

สถานที่

University of Leeds

Woodhouse Lane,

Leeds,

LS2 9JT, England

ข้อกำหนดในการสมัคร

สำหรับนักเรียนไทย

For Postgraduate qualification, students need to have 4 - 6 year degrees: for courses requiring 2.1, students need to have a GPA of 3.0; for courses requiring 2.2 students need to have a GPA of 2.5. However, applications from students with equivalent qualifications are also accepted. Minimum qualifications include: IELTS (International English Language Testing System) an overall band of 6.5 with no less than 6.0 in each component skill.

สำหรับนักเรียนนานาชาติ

Students must have an IELTS overall score of 6.5 with no less than 6.0 in each component skill. TOEFL (Test of English as a Foreign Language) of 92 with no less than 21 in listening, 21 in reading, 23 in speaking and 22 in writing. Pearson (Academic) of 64 overall with no less than 60 in any component. Cambridge Advanced English (CAE) of 176 overall with no less than 169 in any component. Trinity College Integrated Skills in English a Pass in ISE II or above (if taken in the UK).

เชคตารางสอบไอเอลที่ศูนย์ IELTS ใกล้บ้านคุณ

กรุณาเชคระดับไอเอลของคอร์สที่คุณต้องการสมัครให้ถูกต้อง

ชอบมหาวิทยาลัยนี้

เกี่ยวกับมหาวิทยาลัยนี้

มหาวิทยาลัยได้คะแนนความพึงพอใจในระดับสูง - อันดับ 3 ในสหราชอาณาจักร (การสำรวจประสบการณ์นักศึกษาโดย Times Higher Education)

  • อยู่ในระดับท็อป 100 ในการจัดอันดับมหาวิทยาลัยโลก 2019 โดย QS
  • อันดับที่ 11 ในคู่มือแนะาลัยของสหราชอาณาจักร 2020 ของ Guardian
  • หนึ่งในมหาวิทยาลัยวิทยาเขตเดี่ยวที่ใหญ่ที่สุดในสหราชอาณาจักร
  • วิทยาเขตที่มีความหลากหลายด้วยนักศึกษานานาชาติมากกว่า 9,000 คน